۳۰۰ هزار نفر، کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش-راهبرد معاصر
عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور از سمت خود کنار رفت؟ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مشخص شدند جمعی از مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند عملیات مشترک مرزبانان ایران و عراق در مقابله با سلاح‌های غیرمجاز

۳۰۰ هزار نفر، کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با توجه به این که کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر است، از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم، راهکارهای عملیاتی ارائه دهد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 14
کد خبر: ۵۴۷۹۸

به گزارش راهبرد معاصر حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان با اعلام خبر تشکیل جلسه این فراکسیون با وزیر آموزش وپرورش گفت، در این جلسه در ارتباط با نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی در پیش رو با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا بحث وگفتگو شد.

وی تاکید کرد: کیفیت بخشی به آموزش های مجازی ودیجیتالی، زمینه سنجی میزان دسترسی دانش آموزان در اقصی نقاط کشور به آموزش های مجازی و ارائه راهکارهای عملی وجایگزین برای دانش آموزانی که زیرساخت های لازم برای بهره برداری از این آموزش ها را ندارند، به منظور تحقق عدالت آموزشی و تاکید بر حفظ،وارتقای کیفیت خدمات آموزشی وپرورشی در شرایط بحران کرونا از مهم ترین محورهایی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

حاجی بابایی، با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش وپرورش بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر است،  در این رابطه نیز از وزیر آموزش وپرورش درخواست شد، راهکارهای عملیاتی به منظور رفع این مشکل را در کوتاه مدت و میان مدت ارائه دهند، به گونه ای که دسترسی به آموزش و پرورش چه از نظر کمی و چه از منظر کیفیت برای همه کودکان و نوجوانان کشور ساده و امکان پذیر باشد.

وی  تقویت دانشگاه فرهنگیان را از اساسی ترین محورهای مورد تاکید در این نشست برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان می تواند، هم در حل مشکل نیروی انسانی در کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت راهگشا باشد و همچنین با توجه به رویکردهای جدید آموزش و پرورش، برنامه ریزی برای ارائه آموزش های منزل محور و خانواده محور، را در دستور کار خود قرار دهد، تا بتوانیم، همه ظرفیت های موجود برای توسعه کمی و کیفی آموزش وپرورش را، مدنظر قرار دهیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان با اشاره به نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم ترین زیر نظام های سند تحول بنیادین گفت: بعد از زیر نظام مدیریت وراهبری، زیر نظام نیروی انسانی بیشترین نقش را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش ایفا می کند.

وی گفت، یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین برای ارتقای نیروی انسانی در آموزش وپرورش، که در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شده است، برنامه رتبه بندی فرهنگیان است، که باید با توجه به مصوبات وقوانین فرادستی در آموزش و پرورش اجرایی شود.

حاجی بابایی همچنین از مراجعات و گله مندی بازنشستگان برای تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت گفت و تاکید کرد، آموزش وپرورش رویه ای را باید در پیش بگیرد که در اولین فرصت ممکن، پس از صدور حکم بازنشستگی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت، آنها پرداخت، شود، چرا که شرایط اقتصادی جامعه به گونه ای است که هرگونه تاخیر در پرداخت این پاداش، با کاهش ارزش پولی آن و درنتیجه نارضایتی فرهنگیانی که ۳۰ سال صادقانه خدمت کرده اند، می شود.

وی همچنین به مصوبه اخیر کمیسیون برنامه وبودجه برای اعمال مدرک فرهنگیان اشاره کرد و گفت، در هفته جاری،ایراد شورای نگهبان برای اعمال مدارک تحصیلی فرهنگیان مرتفع ومقرر گردید، پس از اعلام نظر مجدد شورای نگهبان مدارک تحصیلی فرهنگیان از ابتدای بهمن سال ۱۳۹۹ اعمال شود.

 

فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده